loading...
News it works
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
روابط دختر وپسر 11 1732 mehrdad_tehran
البوم غریبه فریدون برای دانلود 3 614 karikweb
دره ستاره ها قشم 0 425 ankara
ویژگی همسر خوب چیست؟ 0 450 ankara
آیا سایت های پرزرق و برق فلش بر روی ربات های موتور جستجو تاثیر دارد ؟ 0 301 bitaazimi68
چگونگی ساخت سایت بر رتبه بندی وب سایت در سئو تاثیر می گذارد 0 357 bitaazimi68
بهینه سازی موتورهای جستجوگر وب سایت علم عجیبی نیست 0 365 bitaazimi68
چگونه درکمترین زمان رتبه بندی وب سایت افزایش پیدا می کند 0 347 bitaazimi68
نقش فیس بوک در بازاریابی شبکه های اجتماعی و کسب و کار اینترنتی 0 418 bitaazimi68
4 مزیت اصلی بهینه سازی در طراحی وب سایت 0 368 bitaazimi68
مقدمه ای بر طراحی سایت 0 335 bitaazimi68
عوارض و مضرات پوشیدن لباس های تنگ برای خانم ها 0 493 raha
زندگی با همسری که علاقه ای به او ندارم 0 414 raha
فواید غسل جنابت بعد از رابطه زناشویی 0 609 raha
متشکرم 0 334 raha
کوتاه کننده متن readlesstext 0 369 raha
جوملا 3.4.1 منتشر شد 0 336 raha
داستان بادکنک من 0 485 homa
خصوصیت های زنان که مردان از آن متنفرند 0 378 homa
چرا آب میوه‌ها مضر هستند؟ 0 385 homa
بيماري اگزما چيست؟ 0 355 homa
pcpc بازدید : 325 نظرات (0)

با سلام خدمت شما در خدمتتون هستم با نصب و راه اندازی و آموزش اولیه جدید ترین نسخه نرم افزار محبوب SQL Serve 2014 بهتر است ابتدا کمی راجع به SQL بدانیم 
SQL یک پایگاه داده مرکزی برای مدیریت اطلاعات موجود بر روی سیستم های اطلاعاتی است ، از SQL Server برنامه نویس ها جهت اجرا کردن و ذخیره و بازیابی اطلاعات و Data های نرم افزار خود استفاده میکنند که در این خصوص میتوانید به آموزش های استفاده از SQL در سی شارپ و متصل کردن این دو نرم افزار به لینک زیر مراجعه نمایید. 
پایگاه داده Sql Server در سی شارپ 
البته مدیران شبکه برای راه اندازی سرویس های مختلف شبکه اعم از مانیتورینگ ، شیرپوینت ، OSC و بسیاری دیگر از محصولات که برای نگهداری اطلاعات خود به یک پایگاه داده نیاز دارند. 

معرفی به زبان ساده SQL Server


SQL Server نوعی پایگاه داده ها میباشد و حتماً میدانید این روز ها کمتر برنامه نویسی پیدا میشود که برنامه ای بنویسد بدون پایگاه داده کار کند و برای حرفه ای تر شدن در برنامه ها حتماً باید از این نرم افزار استفاده کرد. 
خیلی از کاربران نمیدانند پایگاه داده چیست و اصلاً چه وظیفه ای دارد به زبان عام صحبت میکنم پایگاه داده ها در انواع مختلی موجود می باشد و از مهمترین آنها میتوان به SQL و Oracle نام برد. 
Sql محصول شرکت مایکروسافت است و دارای محیطی کاربر پسند و بسیار هوشمند من برای اینکه ابهام برای دوستانی که نمیدانند پایگاه داده ها چیست مثالی ساده میزنم حتماً تا به حال در وب سایتی عوض شده اید همانند Yahooو itpro و ... شما وقتی نام کاربری و پسورد را وارد میکنید و سپس ورود به سایت را میزنید چه میشود ؟ چه پروسه ای طی می شود تا وب سایت باز شود؟ 
وقتی میخواهیم به عضویت یک وبسایت در بیاییم ابتدا از ما یه سری سوال پرسیده میشه ، اطلاعاتی که پر میکنیم کجا ذخیره میشود؟ 
Image

به تصویر بالا دقت کنید پس از درج اطلاعات خواسته شده و کلیک بر روی "ثبت نام" اطلاعات به سمت بانک اطلاعاتی میرود و در آنجا ذخیره میشود و پس از ثبت نام شما برای ورود وقتی نام کاربری را وارد کنید و پسور خود را تایپ کنید اطلاعات به سمت پایگاه داده ها میرود و در آنجا سرج میکند ایا این نام در پایگاه ثبت شده است؟ اگر بله آیا پسورد مورد تایید است و این اطلاعات با اطلاعاتی که از قبل در پایگاه ذخیره شده بررسی و مقایسه میشود و در صورت یکسان بودن شما وارد وبسایت خود میشوید البته بنده خیلی ساده و مختصر توضیح دادم ولی اصل ماجرا به همین ترتیب است و در صورتی که شما نام کاربری یا پسوردی اشتباه وارد کنید به علت ضریب امنیت بالا سیستم به شما نمیگوید کدام فیلد را اشتباه وارد کردید در این صورت شما با پیغام "نام کاربری یا پسورد را اشتباه وارد کردید" مواجه میشوید البته این ها نیز هوش برنامه نویس را نشان میدهد که همیشه طوری برنامه بنویسند که هیچ ایرادی نداشته و مورد سوء استفاده هکر ها قرار نگیرد. 
پس تا اینجا کمی از SQL و وظیفه این نرم افزار فهمیدیم لازم به ذکر است این روز ها تمام برنامه نویسان به این نرم افزار نیاز مبرم دارند. 
به زبان ساده تر توسط SQL Server چه کارهایی می توانیم انجام دهیم ؟ 
  1. می توانیم اطلاعات موجود در پایگاه داده را ویرایش کنیم.
  2. می توانیم اطلاعات خاصی را از پایگاه داده حذف کنیم.
  3. می توانیم اطلاعات جدید به پایگاه داده اضافه کنیم.
  4. می توانیم اطلاعات مورد نیاز خود را بازیابی کنیم.
  5. می توانیم جدولی جدید در پایگاه ایجاد کنیم.
  6. می توانیم پایگاه داده جدید بسازیم.
ضمنا شما می توانید به ایجاد stored procedures بپردازید که چیزی شبیه به توابع در برنامه نویسی می باشند یعنی شما یک سری دستورات SQL را یک بار می نویسید و نامی به آنها می دهیم و بارها از آن استفاده می کنیم. 

نصب Net Frame Work.


نکته: نسخه Enterprise در سیستم عامل های Windows Server نصب میشه و برای اینکه تمام ویژگی های SQL را نصب کنیم بهتر است قبل از نصب Net Frame Work. را نصب کنیم. 
میتوانیم به دو روش NET Framework. را نصب کنیم ، روش اول این است که آنرا از وب سایت مایکروسافت در قالب فایل دریافت کنید و سپس بر روی سیستم نصب کنید که تا کنون جدید ترین ورژن در سایت مایکروسافت ورژن 4.5.1 قابل دانلود می باشد شما میتوانید توسط لینک زیر از سایت مایکروسافت دانلود کنید و اقدام به نصب کنید. 
دانلود Dot Net Frame Work از سایت سازنده یعنی مایکروسافت 
اما روش دوم :از طریق کنسول Server Manager موجود در ویندوز سرور که در کنار منوی استارت قرار گرفته Install است به قسمت Features رفته و از Add Features را کلیک می کنیم و سپس گزینه NET Framework. را انتخاب کرده و Next یا Install را کلیک کرده تا این قابلیت بر روی ویندوز سرور شما نصب شود به تصویر های زیر نگاه کنید: 
Image

در تصویر زیر روی گزینه اول Next را انتخاب کنید این گزینه برای اتخاب سروری که بر روی این کامپیوتر نصب شده است. 
Image

در مرحله بعد که Server Selection می باشد نام سرور مورد نظر را انتخاب کرده و Next میزنیم و سپس روی گزینه Features کلیک میکنیم و از لیست موجود Dot Net Frame Work را انتخاب و Next میزنیم 
Image

برای تعیین محل فایل های لازم برای نصب روی گزینه ای که با فلش مشخص شده است کلیک کنید 
Image

در ادامه در قسمت Path آدرس محلی را میدهیم که DVD نصب ویندوز سرور در آنجا قرار دارد . سپس ok کرده و بر روی Install کلیک میکنیم تا فرایند نصب آغاز گردد. 
Image

SQL مخفف Structerd Query Language یکی از محبوبترین زبان ها برای برنامه نویسی تحت وب در طراحی سایت می باشد.بهتر است برای طراحی سایت اس کیو ال را فرا گرفت. از SQL برای افزایش،کاهش و یا تغییر داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. 
برای یادگیری و تمرین SQL می توان از بانک اطلاعاتی QL-Server و Access ویا اوراکل استفاده کرد.SQL زبانی بر پایه اعلان می باشد و برعکس زبان های بیسیک و سی می باشد.زبانهای توسعه یافیه ی دیگر مانند PL و SQL به دنبال کامل کردن زبان به هداف ایجاد زبان برنامه نویسی با حفظ مزیت های SQL می باشد. 
SQL بر پایه زبان پرس و جو ساخت یافته میباشد 
SQL به شما اجازه دستیابی و کنترل داده ها را می دهد 

معرفی و قابلیت های SQL Server 2014


همانگونه که در تصویر زیر میتوانید ببینید روند رشد این نرم افزار و قابلیت هایی که اضافه شده در ورژن های مختلف به چه صورت است : 
Image

سادگی استفاده از نرم افزار SQL Server 2014 و همچنین هماهنگی کامل آن با Net Platform. باعث شده تا کاربران این پایگاه داده افزایش چشم گیری داشته باشند نسخه 2014 داری قابلیت های جدید است. 
Sql Server 2014 دارای سرویس های مختلفی است که با استفاده از همه آنها میتوانید یک پایگاه داده قدترمند ایجاد کنید در هسته این نرم افزار یک موتور پایگاه داده ای رابطه ای قوی وجود دارد که در این قسمت شما میتوانید داده های خود را ذخیره ، تغییر و بازیابی کنید که در زیر لیست قسمت های دیگر این نرم افزار را میتوانید ببینید: 
  1. سرویس Analysis
  2. سرویس Integration
  3. سرویس Notification
  4. سرویس Reporting
  5. سرویس Service Broker
  6. قبول کد های VB.Net و C#
  7. قبول سرویس HTTP
  8. سرویس Replication
  9. سرویس Full-Text Serach
و ... 
نرم افزار Sql server 2014 دارای نگارش های مختلف زیر است که البته نسخه Enterprise کامل ترین نسخه محسوب میشه: 
  1. Enterprise
  2. Business Intelligence
  3. Standard
  4. Developer
  5. Web
  6. Express
  7. Compact
  8. Azure

به نقل از Wikipedia :در مدل رابطه‌ای داده‌ها، زبان ساختارمند پرسش‌ها یا اس‌کیوال یا سی‌کوال زبانی است سطح بالا مبتنی بر زبان سطح پایین و ریاضی جبر رابطه‌ای که برای ایجاد، تغییر، و بازیابی داده‌ها و نیز عملیات بر روی آنها به‌کار می‌رود. 
سی‌کوال استاندارد (ANSI (American National Standards Institute را در سال ۱۹۸۶ و ISO (International Organization for Standardization) را در سال ۱۹۸۷ اتخاذ نمود. استانداردهای مختلفی از اس‌کیوال تاکنون عرضه شده که در جدول زیر بیان می‌کنیم: 
اس‌کیوال-۸۷ 
اس‌کیوال-۸۹ 
اس‌کیوال-۹۲ 
اس‌کیوال:۱۹۹۹ 
اس‌کیوال:۲۰۰۳ 
اس‌کیوال:۲۰۰۵ 
اس‌کیوال:۲۰۰۸ 
اس‌کیوال:۲۰۱۱ 
اس‌کیوال:٢٠١١ (به انگلیسی: SQL:2011) یا ISO/IEC 9075:2011، هفتمین بازنگری استاندارد ایزو و انسی برای زبان پرس و جوی اس‌کیوال است. این استاندارد به طور رسمی در دسامبر ٢٠١١ به تصویب رسید. 

دسته بندی دستورات زبان SQL :


دستورات این زبان در پنج قسمت کلی دسته بندی میشوند : 
Date Definition Language _ DDL : زبان تعریف داده ها می باشد که با استفاده از این زبان امکان حذف و یا اضافه کردن یک جدول از بانک اطلاعاتی را می توان انجام داد که این زبان دستورات خاص خود را دارد که عبارتند از : Create , Alter , Drop , Create Index , Alter Index , Drop Index 

Data Manipulation Language _ DML : زبان پردازش داده ها می باشد که با استفاده از این زبان برای تغییر جداول استفاده می شود که این زبان نیز دارای تعدادی دستور است که میتوان بهInsert Update , Delete اشاره کرد 

Data Control Language _ DCL : این ویژگی دستورات مدیریت و کنترل داده ها را برعهده دارد که در کنترل داده های بانک اطلاعاتی که بیشتر در رابطه با دسترسی این داده ها به دیگر کاربران است کاربرد دارد ، این ویژگی از چهار دستور اصلی پشتیبانی می کند که عبارتند از:Alter Password , Revoke , Grant , Create Synonym 

Data Query Language _ DQL : این خاصیت دستورات پرس و جوی داده ها را برعهده دارد که تنها از یک دستور به نام Select تشکیل شده که بیشترین حجم کاری را برای یک کاربر که با SQL کار می کند را برمی گیرد.این دستور باعث گستردگی استفاده از این دستور می شود. 

دسته بعد دستورات كنترلي Transaction ها ميباشد كه امكان مديريت تراكنشي بانک اطلاعاتي را براي كاربر فراهم ميسازد . كه از دستورات زير تشكيل شده اند : 
Commit , Rollback , Savepoint , Set Transaction 

و دسته اخر كه مكمل كننده دستورات دسته قبل بودند دستورات مديريت داده ها هستند كه امكان بررسي و تحليل عمليات داخل بانك اطلاعاتي را فراهم ميكنند.در ضمن يادتان باشد كه اين مديريت را با مديريت بانك اطلاعاتي اشتباه نگيريد. 
SQL Server 2014 آخرین نسخه ارائه شده از این مجموعه توسط شرکت مایکروسافت است که نسخه ی آزمایشی در اواخر 2013 و به منظور دریافت بازخوردهایی نهایی منتشر شده است. این نسخه از نظر کارایی و امکانات بسیار خوبی نسبت به نسخه های پیشین دارد که در آینده این امکانات را نیز بررسی خواهیم کرد. اما در قسمت دوم این مطلب به صورت کامل و قدم به قدم به نصب SQL Server 2014 با جزییات می پردازیم. 
ضمناً میتوانید از این لینک زیر کتاب Pro SQL Server Internals 2014 را دانلود کرده و درمورد ساختار داخلی SQL Server 2014 مفصل بدانید

در itpto بمانید جهت ادامه این سری از مطالب SQL Server 2014 

نویسنده : فرهاد خانلری 
منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران 
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد. 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
جدول پخش برنامه هاي شبکه «آي فيلم» و «شبکه نمايش»

درباره ما
Profile Pic
به نام خدا باعرض سلام این وبلاگ با هدف اطلاع رسانی و آموزش مباحث رایانه و پزشکی و تناسب اندام و... ایجاد شده است.که البته گاهی یادداشت های شخصی خود را نیز قرار خواهم داد. لطفاً با نظرات خود من را در جهت بهتر شدن ويلاگ ياري کنيد. *{ توجه: استفاده از کليه مطالب وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز مي باشد.} با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • اخبار تلويزيون ديجيـتال

    اطلاعات جامع و به روز شبکه هاي ماهواره اي جهان

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1205
  • کل نظرات : 276
  • افراد آنلاین : 125
  • تعداد اعضا : 781
  • آی پی امروز : 463
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید امروز : 1,678
  • باردید دیروز : 217
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,627
  • بازدید ماه : 3,627
  • بازدید سال : 79,560
  • بازدید کلی : 2,018,627
  • کدهای اختصاصی
    خرید عینک آفتابی
    وضعیت رتبه در گوگل